blank
FILMY
" ( - . 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C Č D Ď E F G H Ch I Í J K L Ľ M N O Ó P Q R Ř S Ś Š T Ť U Ú V W X Y Z Ž
Všechny filmy

Komentáře

ke článku: Filmaři na TV Regina
ze dne 03.04.2014, autor článku: Ing. Emil Pražan

Komentář ze dne: 03.06.2014 09:54:20
Autor: Prochor (prochorm@seznam.cz)
Titulek: Není amatér jako "amatér"
….tak si někdy myslím, že oproti nám „amatérům“ očarovaných filmováním, to mají přece při tom řazení a rozdělování do soutěží (po stránce rozumové) kam koho a kdo kam patří a tím kdo bude mezi sebou soutěžit, to mají iučitě snažší ti amatéři, kteří holdují motoristickému sportu, která je také stmeluje a zdokonaluje a také ji obdivují. Vkládají do ní peníze a musí i trénovat, když si chtějí zasoutěžit ! Proto si vytvoří
a vytýčí trasu, rozdělí se do skupin dle obsahů soutěžících strojů a pak jsou povoláni na startovní čáru!..............Prostě zhotoví si předem své propozice !
Proto se n i k d y n e s t a n e, že na stejné startovní čáře budou vedle sebe stát: „ Pionýr-50ccm “, teréní Jawa,či kategorie F-1 ! Nu a jde to !!!

U videoamatérů by to mohlo jít také, a pokud tomu tak není, jsou na vině organizátoři jednotlivých soutěží, že na „startovní čáru“ nechali vedle sebe postavit různou „kubaturu kamer “ a někdy i zapomenou na sdělení jak jsou a kým zabezpečováni !
Odborná porota by měla lehce poznat, jak a který záznam je pořízen pouze kamerou , v ní dokonce sestříhán ! Pozná se také jakou kamerou byl snímek natočen! Jestli analogovou, či digitální a rovněž oko znalce pozná, který záznam prošel stříhacím pultem, byl digitalizován, aby mohl být až dodatečně obohacen (což ruka neumí) mnoha prvky triků, úprav barev, jejich vyvážení, animace, grafiky a tím tvorba textů...... (jó, pan Vladimír Rula, to byl amatér)…..! nechť je prominuta má poznámka, ale pan Rula, kdyby měl k dispozici štáb, který sloužil p. Formanovi, tak možná vytvořil takový film, že bychom my druzí koukali ! A naopak, kdyby p. Forman měl v rukou kameru od p. Ruly, tak by možná neuspěl ani v jedné ze soutěží ( možná, pokud by tam neměl „strýčka, švagra, kolegu“ a pod.)

Udělat propozice pro určité kategorie, by nemělo být problémem. Na odborné porotě pak bude záležet, aby posoudila, zda uváděný snímek odpovídá kritériím zadaných pořadatelem soutěže ! Proto jsou u mnoha soutěžích n u t n é pak i ty předvýběrové komise.

Rád se přikláním k názoru, že řadit se mezi profesionály a myslet si, že nade mnou je až samotný Bůh, tak to pak ani přece nejsem amatér....., ale pak i Mmozí z nás mohli slyšet mezi občany, jak a který uváděný film z té profesionální tvorby se skutečně obyčejnému diváku líbil, byť naproti tomu profesionální odborníci a kritici již předem film vychvalovali . Ovšem ti lidé, pro něž měl být film tvořen, tak jej o d m í t l i ! Nebyl pro ně !

Poroty by také měly zauvažovat o tom, proč ten amatérský snímek vznikl. Jeho původem může pak být dáván vděk okolí v němž žije. Také by se mělo posoudit, co jim chtěl svoji kamerou sdělit………

A snad mi ještě na závěr odpustíte napadající v tuto chvíli písničku Jana Werich, která začíná slovy:
„Páni docenti, filologové, profesoři, magistři, archeologové ……….a pokračuje zpěvem: ale tady je kovář, klempíř zedník….“ a následuje text, který dává najevo komu vlastně se má dostat díků, a komu by technika (v tomto případě Golém) měla být n á p o m o c n á.

Nezlobte se za můj názor
Mirek Vlad. Procházka


Pro komentování je nutné přihlášení


Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce. Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.

Web site powered by phpRS PHP Scripting Language MySQL Apache Web Server

blank