blank
FILMY
" ( - . 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C Č D Ď E F G H Ch I Í J K L Ľ M N O Ó P Q R Ř S Ś Š T Ť U Ú V W X Y Z Ž
Všechny filmy

Komentáře

ke článku: Omyly pana režiséra, aneb Zdivočelá Mladá kamera
ze dne 02.04.2013, autor článku: Ing. Emil Pražan

Komentář ze dne: 02.04.2013 14:45:19     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Fehu (@)
Titulek:
souhlasím

Komentář ze dne: 02.04.2013 17:05:54     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Aleš Langer (AlesLanger@seznam.cz)
Titulek:
S většinou řečeného lze v podstatě souhlasit, avšak k něčemu cítím potřebu se vyjádřit.
Pan Pražan zde naznačuje, ža F. A. Brabec vykonával svou funkci porotce opilý, což není pravda.
To, že si konkrétně naše soutěž snaží každý rok zajistit do poroty filmařského profesionála, jehož jméno je známo širší veřejnosti (pan Pražan zde používá označení celebrita), je z naší strany zcela pochopitelný záměr. Náš festival je totiž stejnou měrou určen autorům soutěžních filmů jako divákům - a naším cílem je dostat na projekce a následný rozborový seminář tak početné publkum, jak je to jen možné, k čemuž samozřejmě slouží také možnost vidět a slyšet filmařské osobnosti, jejichž tvorba je známa i laikům, nikoli jen zasvěcencům. Řečeno jednodušeji: neděláme jen soutěž pro soutěž, ale soutěž jakožto součást třídenního kulturního podniku, který chce zaujmout také "obyčejné" návštěvníky (což ve městě se 12 000 obyvateli je fakt fuška).
Opatrnost ve výběru porotců je nepochybně namístě vždycky, jen netuším, jakým praktickým postupem by organizátoři měli zjistit, který potenciální porotce může být "problematický". Pokud je tím míněno, že si soutěž vytvoří stabilní porotu z osvědčených tváří, které pak porotcují jeden ročník za druhým, musím říci, že toto není náš cíl. Naopak usilujeme o to, aby se aspoň část poroty obměňovala.
Výtku, že by organizátoři měli vyrazit také na jiné soutěže, odmítám. Členové našeho sdružení se účastní různých amatérskofilmových akcí, jak jim to jen jejich časové možnosti dovolí. Opět si nemyslím, že naším cílem je dělat věci stejně, jako je dělají jinde. Mladou kameru děláme podle svých představ a možností.

Komentář ze dne: 04.04.2013 16:14:54     Reagovat
Autor: [lubo] - Lubomír Maňák (lubomirmanak@centrum.cz)
Titulek: omyly panarežiséra
Tento článek pana Pražana je velmi způsobilý a zajímavý pro všechny neprofesionální filmaře. Článek je velmi kriticKý k porotě Mladé kamery v Uničově. Pana Pražana znám ze soutěží z Kroměříže, kde působil dlouhá léta jako porotce, který byl vždy jako předseda a zval si do poroty vždy odborníky, například pana Šebestu z filmových ateliérů Zlín a jiné zkušené filmaře, kteří jsou velmi zkušení filmaři
Lubomír Maňák.

P.S Nyní se již nemohu zúčastnit žádných souťěží ani jako divák.

Komentář ze dne: 08.04.2013 17:43:19     Reagovat
Autor: [sika] - Emil Pražan
Titulek: Re: omyly panarežiséra
Děkuji za uznání. Velice si ho cením. Zdraví Pražan.

Komentář ze dne: 05.04.2013 01:16:16     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Bobi (@)
Titulek:
Pana Pražana si vážím, ale psát článek o akci na které jsem nebyl, není nejšťastnější. Dopouští se pak hrubých chyb a omylů a vše má zprostředkovaně od svého syna, který byl v porotě. Není snad tohle trochu zavádějící?

Komentář ze dne: 08.04.2013 17:45:08     Reagovat
Autor: [sika] - Emil Pražan
Titulek: Re:
Nemám důvod nevěřit členům své rodiny. Proč by si asi vymýšleli? Pana režiséra osobně neznám, ale pokud jsou správné výroky, které uvedl při jednání v porotě, ani o seznámení nestojím. Zdraví Pražan.

Komentář ze dne: 05.04.2013 01:44:17     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Účastník MK (@)
Titulek: Inu, kde jsem nebyl, to bych nekomentoval
Pane Pražane máte to zapotřebí se takhle ztrapňovat? Pokud někdo z porotců byl mimo (tedy poněkud společensky unaven) nebyl to F. A. Brabec, ale paní porotkyně Oktábcová. Brabce jsem viděl při projekci každého filmu, což se nedalo říci u paní Oktábcové. Z besedy s porotou se vytratila. A co se týká porovnání písecké filmové školy a Famu, tak už hodně let si vrabci na střeše cvrlikají, že FAMU šla hodně dolů. Alespoň na letošní MK to bylo hodně znát a na záda píseckým rozhodně nedýchala.
A ještě něco k vašim údajům. Český lev bude letos otevírat již 20. ročník. Amatérské filmové soutěže nevznikly v 90. letech minulého století, ale pořádaly se již za 1. republiky!

Komentář ze dne: 06.04.2013 11:52:21     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Účastník MK (@)
Titulek: Re: Inu, kde jsem nebyl, to bych nekomentoval
Omlouvám se. Zatímco má výtka k málo ročníkům Českého lva sedí, tak u amatérských soutěží jsem se přehlédl. Četl jsem devadesátá léta místo dvacátá. Za to se omlouvám.

Komentář ze dne: 08.04.2013 17:46:26     Reagovat
Autor: [sika] - Emil Pražan
Titulek: Re: Re: Inu, kde jsem nebyl, to bych nekomentoval
Milý neznámý, za to se nemusíte omlouvat. Jinak poznamenávám, že jsem opravdu pamětník. Pohybuji se v oboru 60 let. Mimochodem, ten článek nebyl určen autorům, ale pořadatelům. S panem Langrem jsme si už vše vyjasnili. A další poznámka: Mám audiovizuální záznam z jednání rozborového semináře, pořízený z mobilu, ale dostatečně kvalitní. Přivezl mi ho můj syn Martin Čihák, který byl členem poroty. S pozdravem Emil Pražan.

Komentář ze dne: 08.04.2013 17:44:18     Reagovat
Autor: [sika] - Emil Pražan
Titulek: Re: Inu, kde jsem nebyl, to bych nekomentoval
Děkuji za názor, každý má na něj právo. O tom, že soutěže tu existovaly už v první republice, dobře vím. Mnohokrát jsem o tom psal. Srovnávat píseckou fakultu s FAMU je velice obtížné. Pokud vím, působí tam většinou pedagogové právě z FAMU. Nemám důvod nevěřit synovi a vnukovi. Účastníci soutěže ale nevědí, jak a o čem se jednalo v porotě. A to bylo tristní. Srdečně zdraví Pražan.

Komentář ze dne: 09.04.2013 11:04:47     Reagovat
Autor: neregistrovaný - miloš kameník (cover@email.cz)
Titulek: FAMUvs.FAMO
Ve srovnání FAMU a FAMO bych byl opatrný, nemyslím si, že uničovská soutěž je v tomto smyslu relevantním kolbištěm. Záleží na tom, jak hustě je ta která škola zastoupena, kdo se zorvna ten rok rozhodne poslat film a domnívám se, že nemalá část studentů obou škol o existenci tohoto festivalu (bohužel a k jejich škodě) nemá ani potuchu. Ale chápu, že F.A.Brabec kope za svůj tým.
Poněkud zbytečný mi přišel atak na Českého lva, bylo to nesmyslné odbočení od tématu a spíš za tím cítím určitou zášť (viz. spor Český lvíček/Český videosalon), než cokoli relevantního. Pochopitelně, pokud ale chtěl někdo v porotě rozdělovat ceny v kategoriích Č. lva (který je výroční anketou a nikoli festivalem), tak je úplně mimo.
A jinak si myslím, že jednání poroty by měla být zcela otevřená a transparentní, tedy měla by být zaznamenána a zveřejněna. Porotce by to vedlo k větší zodpovědnosti a tvůrci by věděli na čem opravdu jsou. Mimochodem udělali to jednou před lety na dokumentech v Jihlavě a dělají to i pořadatelé Vystřelené báby.

Komentář ze dne: 11.04.2013 11:23:49     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Fehu (@)
Titulek: Re: FAMUvs.FAMO
souhlasím, i když si nemyslím že s temi Famu a Famo je to tak, jak píšeš (ano samozřejme záleží na tom, jaké filmy se zrovna na přehlídce potkají) ale ze tveho příspevku by vyplývalo, že tento rok bylo Famo lepší, protože asi zrovna prihlasilo lepsi filmy, kdezto Famu si ty lepsi nechala doma... to nesouhlasim (já to vidím treba zrovna naopak), ale prijde me vubec trapne takhle paušálne oznacovat lepší a horší školu. Stene tak nesouhlasím, že by Famo vynikalo nejak svými kvalitami. Je očividné, že každá škola se snaží o trochu jiný pohled na film a tedy je nesmysl označit Famu za horší jen proto, že se její filmy zrovna nepodobají jistému středínímu proudu, který většina lidí uctívá. Já osobne zase nejsem zastánce Famo filmů, přijdou me nezajímavý, sterilní... Ale ani nazákladě toho bych si netroufl říci "hmm ta Famu je očividně bezdebat lepší..." (ted nereaguji přímo na tebe Miloši, ale na anonyma (typuju že to bude Reis) kterej tak hrdě vykřikuje, že o Famu je přeci známo, že je horší...)

Komentář ze dne: 11.04.2013 11:49:43     Reagovat
Autor: neregistrovaný - miloš kameník (miloskamenik@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: FAMUvs.FAMO
Vůbec nevím, jak letošní přehlídka z tohoto úhlu pohledu vypadala, nebyl jsem tam a z programu nejde poznat, kdo jakou školu zastupuje. Z minula si pamatuju, že tam vždy poslala filmy nějaká skupinka (jeden ročník FAMU, nebo absolventský ročník SVOŠF v Písku, případně někdo ze Zlína), u níž se to rozkřiklo a následující rok už tam zase filmy neměli...Zkrátka Uničov tady relevantní srovnání nenabízí (ale mohl by, kdyby se o to snažil), to by člověk musel vyrazit na FAMUFEST a nějaký obdobný fest v Písku (když jsem tam studoval, tak každý rok se v tamějším kině promítaly v jeden večer absolvenťáky a pár prací z nižších ročníků, ale to bylo v době, kdy to byla dvouletá VOŠ) a do toho je ještě UTB... Myslím si, že je dobře, že ty školy jsou profilovný tak rozdílně, aspoň si každej může zvolit k čemu víc inklinuje. Jestli FAMO je schopná FAMU konkurovat, ukáže následujících 5 let, kdy by měla nastoupit první generace píseckých absolventů. Jejich studentské filmy jsem viděl jen nárazově v autobusu Fun and Relax a v Noci filmových nadějí a moc velký naděje ve mě nevzbudily, což ale neznamená, že se neprosadí.

Komentář ze dne: 11.04.2013 18:26:08     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Aleš Langer (AlesLanger@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re: FAMUvs.FAMO
1) Z tištěného programu, který je k dispozici všem návštěvníkům MK, je příslušnost autorů k jednotlivým školám jasně patrná. Program zveřejněný na FILMDATU tuto informaci neumožňuje zařadit, proto se příslušný údaj o škole dá zjistit pouze po rozkliknutí každého filmu ze III. kategorie přímo v databázi (pokud byl tento údaj při registraci zadán).
2) MK nenabízí žádné srovnávání fimových škol a ani se o to nehodlá snažit, protože od toho jsou tu jiné akce. Filmové školy jsou do programu MK zařazovány od 1. poloviny 90. let. Důvod byl zcela prozaický. Filmoví amatéři se tehdy přestali zajímat o filmařské soutěže, protože měli zřejmě jiné věci na práci a realizovali v jiných aktivitách. Skoro to vypadalo, že Kameru budeme muset potichu zrušit, protože (téměř) nebyli soutěžící. A tehdy nás napadlo, že bychom mohli zařadit jako novou, třetí kategorii filmy FAMU. Ve druhé polovině 90. let se amatéři k soutěžím zase vrátili a my jsme třetí kategorii zachovali s tím, že ji mohou obeslat studenti či absolventi kterékoli filmové školy. Ponechali jsme ji proto, aby si tu svoje schopnosti mohli poměřovat amatéři s neamatéry; pro amatéry to totiž bývalo velmi inspirativní. Zdali je pořád, museli by říci sami.

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce. Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.

Web site powered by phpRS PHP Scripting Language MySQL Apache Web Server

blank