blank
FILMY
" ( - . 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C Č D Ď E F G H Ch I Í J K L Ľ M N O Ó P Q R Ř S Ś Š T Ť U Ú V W X Y Z Ž
Všechny filmy

Komentáře

ke článku: Co vy na to?
ze dne 20.02.2012, autor článku: Petr Chmela

Komentář ze dne: 20.02.2012 21:45:53     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jakub (@)
Titulek: !
A proto u nás neexistuje takřka nezávislý film, tedy film, který by nabízel alternativu k dnešním komerčním zvratkám, a přitom nebyl zatížen nezkušeným, často klišé amatérismem... Ať se podíváš, kam se podíváš, amatér i profík hnijou v tý jedný a samý zaplivaný tůňce, z který neni záchrany před utonutím v marnosti...

Komentář ze dne: 21.02.2012 01:09:13     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr L. (@)
Titulek: Co já na to?
Pokusím se ve zkratce reagovat na článek i příspěvek. Děkuji za svojí citaci, ale i výše uvedená charakteristika (kdo jsou amatéři, kdo nezávislí tvůrci) je ode mne, ale to není důležité. Uvedené rozdělení autorů ale nebylo myšleno tak, aby se nezávislí tvůrci vyhazovali ze soutěží. Dnes je takových autorů, kteří si přivydělávají videem a mají profizařízení, většina. A mimo to si natáčejí filmy pro soutěže. Takže, neřešme AUTORY, ale jejich FILMY. / Ano, některé soutěže omezují přísun nových autorů a omezují počet filmů. Asi k tomu mají svůj důvod (aby vyhrávali domácí a kamarádi?). My (PAF Praha) jdeme opačným směrem, přijímáme téměř vše a na všem. / Nápad p. Chmely o kategorii "zkušený tvůrce" a o odstranění hmotných cen taky není špatný. / Citaci "u nás váš film nevyhrál proto, že máme jinou porotu a jiné názory..." by si všichni autoři měli vzít k srdci. / A k tomu příspěvku. Mám ŽL a nejsem plátce DPH, takže bych se mohl zúčastnit soutěže? Já totiž platím státu jen dan z příjmu :-).

Komentář ze dne: 21.02.2012 07:22:52     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Prochorp (prochorm@seznam.cz)
Titulek: Děkuji, o to přece jde !
Pane CHMELO, díky a věřte, že také mluvíte za mnoho skutečných amatérů. Já se n i k d y nepachtil a neorganizuji tudíž soutěže (žádné, ani div. ochot. stylu) za udílení věcných cen a pod., ovšem za skutečné kousnutí "amatérské kobyly " ! Bude-li někdo chtít , i z dalších, zjistit, že jsem skutečným amatérem, může shlédnout mé stránky http://www.videoprochorm.estranky.cz/ a tam v rubrice : Videoeseje- fejetóny může najít i ten můj videozáznam "Eliško, co Vy na to?" , který mi nebyl ve Střekovské kameře (ač před tím ano(?)) nakonec přijmut.
Mnoho díky a štěstí i dalším poctivcům přeje
Mirek Vlad. Procházka

Komentář ze dne: 21.02.2012 11:19:39     Reagovat
Autor: [TomasKotlant] - Tomáš Kotlant
Titulek:
Je jasné, že autoři, kteří tvoří v čistě amatérských podmínkách jsou proti lidem s profi technikou znevýhodněni. Na druhou stranu se dnes i s tou nejzákladnější digitální technikou dají při troše šikovnosti dělat výsledky, které rozdíly techniky minimalizují. Navíc vzhledem k tomu, že mnoho soutěží stále přijímá pouze DVD Video, tak v takové promítací kvalitě se rozdíly ještě zmenšují.

Druhým faktorem, který zde nebyl zmíněn, je počet lidí, kteří se na filmu podíleli. Pod pojmem amatér si představuji zejména člověka, který se snaží nějakou vlastní ideu natočit s využitím zejména vlastního úsilí. Jakmile dělá amatérský film skupina třeba deseti lidí, přijde mi to spíše jako snaha napodobit filmy profesionální, což nepovažuji za úplně šťastné.

Hlavní věc, která odděluje kvalitní filmy (ať už čistě amatérské nebo nezávislé) od méně kvalitních, je dle mého originalita, jiný pohled na svět a žádná snaha o zavděčení se porotě. Proti tomuto duchu však bohužel jdou mnohé poroty, které oceňují raději relativně zvládnuté řemeslo. Z toho důvodu je však asi velmi malé publikum amatérských soutěží, neboť proč se dívat na filmy relativně dobře řemeslně zvládnuté, když v televizi na spoustě kanálů běží pořady a filmy na minimálně stejné řemeslné úrovni?

V takovém případě je jedinou výhodou amatérských filmů téma, které se zaměřuje na věci, které profíci netočí. A samozřejmě autorský pohled na věc, který by v amatérském filmu neměl být žádným hlediskem ovlivněn.

Ohledně myšlenky, že se všechny soutěže přesunou na internet, doufám, že se mýlíte, neboť tím by alespoň pro mě ztratily amatérské soutěže smysl.

Komentář ze dne: 21.02.2012 13:35:59     Reagovat
Autor: [doktor] - Bohumír Novák (bohumir.novak@seznam.cz)
Titulek: amatér
Zdravím všechny amatérské filmaře. Na začátku bych chtěl poznamenat, že vlastně nevím do které kategorie jsem byl po Střekovské kameře zařazen. V TOP tabulkách figuruju na předním místě, na soutěžích získávám často nějaké to ocenění a v přestávkách diskutuji s porotou. Přesto si nemyslím, že bych měl být profi-amatér. Amatérským filmem se zabývám teprve nějakých 9 roků, mám své civilní zaměstnání, které vůbec nesouvisí s filmem , techniku mám někde na hranici amatérské a profesionální. Tak jak sleduji dění v amatérském filmu a setkávám se na soutěžích se svými kolegy - amatéry, tak musím dojít jednoznačně k závěru, že se v současné době mezi amatéry žádný profík nenachází. Možná, že někteří mají licenci na filmování svateb, funusů atd., mnozí mají i profesionální techniku a zařízené studio, ale filmy natáčí skutečně jako amatéři, protože nemají patřičné vzdělání. A soudit je proto, že točí filmy na profesionální úrovni, že s profesionály o svých filmech diskutují, že se aktivně účastní soutěží, kde se rovněž velmi aktivně zapojují do diskutování o filmech a berou si od profiků
do svého filmařského života cenné zkušenosti, to je jen holá závist těch, co si myslí, že když pošlou na soutěž svůj film a ani se nenamáhají osobně přijet, aby se přesvědčili o tom, jak dobrý nebo špatný je jejich film, že všichni padnou hned na zadek. Například ukřivděného pana "Prochora" Procházku jsem za ta léta neviděl na žádné soutěži, zato pár jeho filmů jsem viděl. Nehodlám zde hodnotit úroveň jeho filmů, ale určitě by mu neuškodilo, kdyby osobně na pár soutěží přijel, s profesionály v porotě o svých filmech pohovořil a zjistil by, na jaké úrovni se jeho filmy nachází.
Doufám, Petře Chmelo, že na Tvou předpověď, že se soutěže postupně přesunou na internet, nedojde. To by byl konec kvality amatérských filmů. Pevně věřím, že je stále dost amatérů, kteří se chtějí vlasní pílí dopracovat ve filmařině na úroveň profiků a v mnoha případech je i pořádně natřít. Pro tyto filmaře je každá soutěž poučením a zároveň radostí, že se o své zkušenosti mohou podělit s kamarády a nějaké to ocenění je pro ně jenom stimulem k tomu, že dělají svého koníčka dobře. Nezáviďte jim proto, každý dneska tu možnost máte, ale musíte začít u sebe a ne hledat chybu u těch druhých. Ta chyba není v nich ale ve Vás.

Komentář ze dne: 21.02.2012 23:33:15     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Prochor (prochorm@seznam.cz)
Titulek: Re: amatér
.......a těžko mne někde zřejmě uvidíte na nějaké soutěži, pane Nováku, protože jednak jsem již 21 let v důchodu a navíc jsem postižen cévní a srdeční chorobou, vozidlo nevlastním, ale přesto jsem ve svém městě (alespoň se snažím) být stále činným v oblasti kultury, divadelnictví, práce s dětmi, poezii, hudbě , ale podotýkám že bez jakéhokoliv fin ohodnocení , ač mi bylo i nabízeno, neb nejsem žádný pracující "prduch", abych bral práci mladým ! Ovšem jedno vím určitě, že jsem, nebo se snažím být, naprostým amatérem a co se týče mého dalšího koníčku, t.j. mého řemesla v elektrikařině, tak si umím pomoci a udělat i v tom kutilství i další dílka v jiných oborech, že i to vaření je mým koníčkem. Jsem rád, že se mohu těch pár kroků pohybovat ještě bez protézy nohou, ale zde, v mém rodišti mi to stačí a tak raději ty kroky, které snad , díky Pánu Bohu, ještě budu mít, budu věnovat doma a o to véce, než je zatěžovat jen proto, bych si mohl rozšířit své znalosti třeba s takovými profíky- porotci, jako asi měla letošní Střekovská kamera. Pro mne bude a je pan Vladimír Rula velkým vzorem, který i to titulkování si uměl vyrobit, nakreslit a vonělo to prací jeho rukou !
Tak ahoj a dej Vám Pán Bůh hodně zdraví do další činnosti.
Mirek Vlad. Procházka

Komentář ze dne: 22.02.2012 21:28:00     Reagovat
Autor: neregistrovaný - B. Cihla (bohus.cihla@seznam.cz)
Titulek: Nepravda
Dobrý den. Rád si na Filmdatu přečtu zajímavé články, ale ten, od pana Petra Chmely, mě slušně řečeno vytočil! Pan Chmela ve svém příspěvku píše, že jsem řekl a napsal, že jsem „Amatér-profík“. Takovou pitomost bych nikdy z pusy nevypustil, natož napsal. Až takový blbec zase nejsem. Řekl a napsal to o sobě někdo úplně jiný, vím kdo, ale zveřejňovat to tady nebudu, nebylo by to slušné. Ať si tedy pan Chmela nejdříve rozmyslí co a o kom chce psát a prosím, aby se mi tady za takovou lež omluvil. Děkuji Bohuslav Cihla.

Komentář ze dne: 23.02.2012 07:04:56     Reagovat
Autor: [csfv] - Petr Chmela (csfv@seznam.cz)
Titulek: Nepravda?
Bohuslave, přečti si článek pořádně - viz: "Toto slovo jsem kdysi dávno zaslechl z úst Bohuslava Cihly". Ano máš pravdu, nemluvil jsi o sobě, to také v článku netvrdím. Já jsem jen použil výraz "amatérský profík" bez toho, koho jsi tím myslel. Tak proč tu omluvu?

Komentář ze dne: 24.02.2012 10:47:30     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Bohuš (@)
Titulek:
Péťo, Omlouvám se. Je pravda, že jsem zareágoval, aniž bych si to pořádně přečetl.

Komentář ze dne: 25.02.2012 08:10:30     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Adoklf Macek (a.macek@seznam.cz)
Titulek: A zde je druhý názor
A zde je druhý názor

S názorem pana Petra Chmely musím z větší části souhlasit. Hlavně s tím, že bez filmů se nedají soutěže dělat. Proto jsem toho názoru, že předvýběr by se měl dělat pouze ve dvou případech. A to pokud je soutěž tematická aby se v soutěži neobjevily filmy s tématem úplně jiným. V druhém případě je opodstatněný předvýběr tehdy, když je tolik přihlášených filmů, že v čase soutěže se nedají všechny odpromítat.
Další téma výše uvedeného názoru Petra Chmely je skutečnost, že na většině soutěží vyhrávájí stále stejní autoři. Položte si otázku „proč?“ . Na celostátní soutěži většinu jejich filmů vidím a tak mohu říci, že kvůli tomu, že se jenom přihlásili do soutěže nebo že jenom jejich jméno je už známé, to nebude. Oni totiž pochopili, že nedrží v ruce fotoaparát, který kromě obrázků umí také zachycovat pohyb, ale že drží v ruce zařízení, které umí vyprávět příběhy. A to je zásadní rozdíl mezi fotoaparátem a kamerou. Při práci s kamerou nemůžete myslet jako fotograf ale jako vypravěč. A pokud se vám do vyprávění podaří vložit váš vlastní názor na vyprávěný příběh zcela určitě vás přední místa na soutěži neminou. A když se vám to povede, určitě budete chtít aby film vidělo co nejvíce lidí. A ty ceny jsou už jen taková „třešnička na dortu“. Je pravda, že některým autorům to nestačí ale to už je povídání spíše o morálce. Takže klidně na soutěže posílejte své filmečky a i když nevyhrají, máte možnost vidět jak to dělají ti co vyhrávají. Je zajímavé, že právě ti co vyhrávají sedí v promítacím sále nejčastěji a sledují filmy svých kolegů. A názory poroty k vyprávěným příběhům jsou často k nezaplacení. Popovídat si s kolegy filmaři je také velice obohacující. Takže pořadatelé, klidně přijímejte i ty začátečnické filmečky. Vždy se najde začátečník, který na soutěž přijede a od zkušenějších se může poučit. A zkušenější i mezi začátečníky najdou občas něco užitečného, popřípadě mohou mezi sebou navázat spolupráci.
A třetí téma o tom kdo je profík a kdo amatér. Z tohoto problému se někdy ještě dnes dělá věda. Já si beru příklad od fotografů. Tam dlouhá léta platí, že kdo se fotografováním živí a je to jeho hlavní obživa, ten je profesionál. A je jedno jestli má živnostenský list, FAMU, DAMU nebo jinou vysokou uměleckou nebo jestli má jenom základní vzdělání. Všichni ostatní jsou amatéři a je jedno jestli má živnostenský list, DAMU, FAMU, jestli je Judr, Mudr. nebo má nějaký jiný titul a nebo má jenom základní vzdělání. Tento problém se mezi filmaři táhne z dob, kdy byl nebetyčný rozdíl mezi technickými možnostmi filmaře profesionála a filmaře amatéra. Digitalizace však tento rozdíl prakticky smazala už před dvaceti lety. Dodnes jsme se již všichni stačili po čtvrté „přezbrojit“. Páté přezbrojení na formát HD právě probíhá. Jenom mi vadí, že hodně lidí má doma HD televizi a stále neví na co je přehrávač Blu-ray.

Adolf Macek

Komentář ze dne: 25.02.2012 11:48:06     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Prochor (prochorm@seznam.cz)
Titulek: ... to jsem rád, že si při kameře vyprávím!
http://www.videoprochorm.estranky.cz/ toto jsou mé stránky, pane Macku, když budete chtít si poslechnout to mé vyprávění. Podotýkám : n i k d y jsem si předem ž á d n ý komentář nepsal a nepřipravoval. Nahrávám to přímo z hlavy. Proto i ta mluva, ale já se chci podělit o své zážitky tam, kde jsem byl, co jsem viděl, obyčeje, zvyky a výstavy, či divadelní kabarety a pod.! Prostě to, co mne baví! Baví, ale asi u těch pokročilejších bohužel je to někde na škodu, jak mi alespoň sdělila má sestr. A to prý z názorů někoho, kdož se pohybuje kolem zručských soutěží. No nevadí, ale letos opět si k tomu "lvíčku" pošlu něco z mé dílny a to i na škodu, že ten můj komentář je ku škodě k mým, docela,(?) dobrým záběrům. Ovšem já chci jen před dnešním polednem ještě řící, že jste mi také zpravil chuť po těch všech ješitnosech a urážení o postavení některých osobností, jež souvisejí asi s tou Střekovskou kamerou.
Díky a také DOBROU CHUŤ do další amatérské činnost. (promiňte, že nespisovně dodám) VON SE I TESAŘ utne !!!

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce. Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.

Web site powered by phpRS PHP Scripting Language MySQL Apache Web Server

blank