blank
FILMY
" ( - . 0 1 2 3 4 5 6 7 9 A B C Č D Ď E F G H Ch I Í J K L Ľ M N O Ó P Q R Ř S Ś Š T Ť U Ú V W X Y Z Ž
Všechny filmy

Každý majitel přístroje filmařem

Názory
Ing. Emil PražanSe vznikem digitální fotografie a videa dnes každý majitel telefonu může mít pocit, že je také fotografem nebo i filmařem. Dokládají to milióny snímků, které každodenně vznikají. Lidé si je posílají, a zároveň je i pro sebe hodnotí. Jejich úroveň ale ve své velké většině prokazuje, že řemeslo, jak se zkráceně říká tvorbě těchto snímků, prostě neovládají. Malý příklad najdeme u denního pořadu televize Prima, nazvaný „Divošky“. Na těch krátkých snímcích bychom mohli nalézt celou řadu chyb a tvůrčích omylů

Když se od tohoto faktu odpoutáme, můžeme se dostat k jednomu problému z našeho oboru. Můžeme ho nazvat jistou nerovnováhou nejen počtu, ale hlavně kvality filmů, které začínají v krajích a pokračují do celostátní soutěže, která v tomto čase mění svůj název z Českého Videosalonu na České vize. Na nedávné schůzi v NIPOS-Artamě došlo k projednání zásad nového organizačního uspořádání, které se týká nejen této akce, ale i soutěží dalších. K tomu se zásadním způsobem vyjádřil nový metodik Jiří Forejt.

Nové soutěže v současné sobě vznikají i pod originálními názvy, jiné zanikají. Dokonce i ty, které jsou mnohaleté. Nad jednou věcí je však nutné se zamyslet. Každý kraj má něco kolem miliónu obyvatel. Jak je možné, že na krajských soutěžích je někde 11 filmů a jinde kolem padesátky? Dá se předpokládat, že v každém z nich při obrovském čísle přístrojů, jakým jsou dnes kamery, fotoaparáty, počítače a mobily, by mělo být nejméně sto potencionálních autorů, jejichž filmy by mohly splňovat možnosti veřejného uvedení na soutěži, bez ohledu na to, jestli je krajská, celostátní nebo i mezinárodní.

Pořádání jakékoliv akce, kterých je u nás v současnosti téměř padesát, je spojeno s velkým organizačním úsilím. Nestačí, aby příslušná organizace, ať už nějaký kulturní dům nebo i úřad poslal těsně před pomocí internetu nebo i rozhlasu či okresních nebo krajských novin datum pořádání akce. S autory se musí pracovat po celý rok. A jako příklad lze uvést nevelké město Zruč nad Sázavou, kde se na krajské soutěži promítalo 46 filmů.

A co diváci? Těch, kteří se přijdou podívat na amatérské filmy, je také poskrovnu. A zase, jiný příklad. Na letošní, nedávné soutěži Střekovská kamera v Ústí nad Labem přišlo na soutěž, jak se říká, z ulice, lidí kolem padesátky. To je číslo, které jinde nelze zaznamenat, ani když připočítáme samotné autory. Je to sice stará fráze, ale stále platí. Všechno je prostě v lidech.
[Akt. známka: 2,40 / Počet hlasů: 5] 1 2 3 4 5
      Hlasujte jako ve škole 1 - výborné / 5 - nedostatečné
| Autor: Ing. Emil Pražan | Vydáno dne 22. 12. 2019 | 961 přečtení | Počet komentářů: 0 | Přidat komentář | Informační e-mail Vytisknout článek

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce. Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.

Web site powered by phpRS PHP Scripting Language MySQL Apache Web Server

blank