blank
FILMY
" ( - . 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C Č D Ď E F G H Ch I Í J K L Ľ M N O Ó P Q R Ř S Ś Š T Ť U Ú V W X Y Z Ž
Všechny filmy

O soutěžních hybridech

Názory
Ing. Emil PražanPodíváme-li se na to, v jakém stavu jsou dnešní soutěže, jeví se jako nápadné jeden rozdíl. V těch tradičních, které čítají několik desetiletí svých ročníků, se nemůžeme příliš těšit z toho, že na ně přijdou, kromě autorů a několik jejich příznivců ti, kterým se říká „lidé z ulice“.



Pokud si vezmeme konkrétní příklad, můžeme poukázat na soutěž „Arsfilm“, která se koná pravidelně v Kroměříži. Jde o mezinárodní akci, tedy soutěž s nejvyšším stupněm svého hodnocení. Na ni přichází něco kolem padesáti lidí, kteří sál Kulturního domu zdaleka nenaplní. Někdo by mohl očekávat, že by na tak významnou akci mohli přijít také lidé, mladší i dospělí, kteří také točí, a je jich požehnaně, aby se seznámili s tím, jak se točit má. Tedy ne tak, jak to dělají při svém přesvědčení, že jsou přece také filmaři. O tom, jaké jsou výsledky takového snažení, máme každý z nás možnost poznat ze svého okolí. Někdy je to až katastrofální. Oni ale nepřicházejí.

V poslední době vznikají soutěže, jejichž organizátoři si uvědomují, že slovo amatérský stále vyvolává v lidech pocit, že autoři těchto filmů jsou lidé, kteří toho mnoho neumí. Nevědí zhola nic o tom, na jaké úrovni je v současné době špičková amatérská tvorba. Proto se tito pořadatelé zaměřují na to, že kromě mála amatérských snímků zamíchávají do svých programů něco z profesionální tvorby a někdy pozvou i nějakého známého herce, který má být jistou zárukou návštěvnosti akce. Zejména v menších městech je přece osvědčená věc, že lidé přijdou na nějakou celebritu právě proto, že ji znají jen z obrazovky svých televizorů a teď se jim naskýtá možnost vidět takového herce živého, na několik metrů vzdálenosti. To může být i místní senzací. A tak vznikají hybridní akce, které nelze nazvat soutěží amatérských filmů v pravém smyslu slova.

Nic proti tomu. Tak jako u tradičních soutěží, měly by se stále i jejich aktivity setkávat s tím, že konečným cílem všech, ať už těch či oněch je získávání zájemců o aktivní přístup k filmu. Tedy k tomu, aby se z diváků stali novými tvůrci. Jak zaznívá z názorů některých odborníků, žádný člověk není natolik poškozený, aby nemohl filmově vyjádřit svoje názory nebo pocity.
[Akt. známka: 3,14 / Počet hlasů: 7] 1 2 3 4 5
      Hlasujte jako ve škole 1 - výborné / 5 - nedostatečné
| Autor: Ing. Emil Pražan | Vydáno dne 26. 12. 2017 | 5196 přečtení | Počet komentářů: 0 | Přidat komentář | Informační e-mail Vytisknout článek

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce. Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.

Web site powered by phpRS PHP Scripting Language MySQL Apache Web Server

blank