blank
FILMY
" ( - . 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C Č D Ď E F G H Ch I Í J K L Ľ M N O Ó P Q R Ř S Ś Š T Ť U Ú V W X Y Z Ž
Všechny filmy

My Street Films vyhlašuje třetí ročník soutěže námětů

Informace
my_street_cz3

My Street Films vyhlašuje třetí ročník soutěže námětů: své nápady na krátký film zasílejte do 25. dubna v maximálním rozsahu do 300 slov na info@mystreetfilms.cz. Natáčení pěti nejlepších námětů budou konzultovat přední čeští filmaři: Martin Mareček, Erika Hníková, Viola Ježková, Martin Blažíček a Tomáš Potočný. Hotové snímky pak mají otevřenou cestu dozávěrečné soutěže o nejlepší My Street Film roku 2016. Na jaře se v Praze a Brně koná také řada otevřených filmových seminářů pro veřejnost.


Zapomenuté městské příběhy opět ožijí – začíná třetí ročník My Street Films

Zapomenuté městské legendy, pozoruhodné lidské osudy, schovaná zákoutí, ale i zdánlivě obyčejné příběhy zasuté v běhu všednodennosti ožívající v hledáčku kamery. Několikaminutové filmy talentovaných amatérů i zkušených filmařů, které přinášejí nový pohled na život města a lidí v něm – to je projekt My Street Films, který již třetím rokem mapuje skryté tváře i příběhy.

Právě dnes otevírají pořadatelé další ročník a vyhlašují soutěž o nejlepší filmový námět. Své nápady, rozvedené do maximálně 300 slov, může každý zájemce zasílat do 25. dubna. Pětice nejlepších „scénářů“ bude po zásluze odměněna. V realizaci snímku budou amatérským tvůrcům svými zkušenostmi a radami asistovat renomovaní čeští dokumentaristé a filmaři, mezi jinými držitel mnoha domácích i zahraničních ocenění Martin Mareček nebo dokumentaristka Erika Hníková.

Soutěž ale není vše, co My Street Films na jaře chystá. Pro všechny filmové nadšence připravili organizátoři v pražském kině Pilotů a v brněnském Kině Art řadu otevřených seminářů vedených výraznými osobnostmi českého filmové tvorby. O tom, jak postupovat od námětu k režii pohovoří 4. dubna v Brně a 12. dubna v Praze režisér Ondřej Hudeček, jehož Furiant zaujal v Torontu, Karlových Varech i na americkém Sundance Festivalu. Filmovému scénáři a práci s ním se bude na počátku května věnovat Martin Ryšavý a na experimentální film se na přelomu května a června zaměří Martin Blažíček.

Více informací na www.mystreetfilms.cz.

Náměty do soutěže je možné zasílat do 25. dubna na e-mail info@mystreetfilms.cz. Uzávěrka přihlášek hotových filmů, které může opět zaslat každý, bez ohledu na to, zda jeho téma bylo v prvním kole vybráno, bude 1. října 2016. Autor nejlepšího filmu ho bude moci jet osobně představit na londýnský Open City Documentary Festival, druhý neúspěšnější pak doprovodí uvedení svého snímku na Mezinárodním festivalu dokumentárních filmů Ji.hlava.

Soutěžní náměty posoudí pět mladých renomovaných lektorů, kteří poté vítězům poskytnou své rady a zkušenosti. V porotě se objeví Martin Mareček, jeden z nejzajímavějších českých dokumentaristů současnosti, majitel mnoha ocenění zahraničních i tuzemských a mimo jiné autor filmu AutoMat. Dalším konzultantem bude Erika Hníková, absolventka katedry dokumentární tvorby na pražské FAMU, která zaujala mimo jiné svými filmy Ženy pro měny nebo Nesvatbov. Druhou ženou v týmu je Viola Ježková, absolventka teologie, jež v současné době studuje na FAMU dokumentární přístup k filmu. V roce 2012 byl její film Tělo mého těla oceněn jako nejlepší dokument FAMUFESTu. Martin Blažíček se zabývá filmem, videem, interaktivními objekty. Byl mimo jiné dramaturgem NoLab v Roxy a vede cyklus

audiovizuální performance v galerii AMU. Poslední z pětice je Tomáš Potočný, režisér a střihač dokumentárních filmů, oceněný například za film Ocelové slzy aneb Cesta Vladimíra Stehlíka za Lubomírem Krystlíkem.

My Street Films se zrodil v roce 2014 jako projekt internetového dokumentárního portálu dafilms.cz. Pilotní ročník se zaměřil na pražské ulice, jejichž příběhy a atmosféru zachytilo více než 120 přihlášených filmů, které společně daly vzniknout první filmové mapě české metropole. Následující rok se My Street Films vydal za hranice Prahy a objevoval život v ulicích dalších českých měst.

V minulém roce zvítězil snímek Stopovaná, příběh pozapomenutých, ale stále viditelných šipek na plzeňských domech, které za 2. světové války ukazovaly cestu k záchraně života. Zaujal také například silný příběh dívky, která sdílela psychickou nemoc s parkem na pražském Petříně, originálně pojatá zpráva o aktivitách brněnské kavárny Tři Ocásci, dokument o životě v bytě za obřím plakátem nebo o každodenní šichtě mladého pražského žebráka. Vítězné snímky: http://mystreetfilms.cz/cs/vitezne-filmy-2015.  

Program seminářů:

Ondřej Hudeček (Furiant ) - JAK VIDĚT FILM DŘÍV, NEŽ JEJ NATOČÍTE

04. 04. - 20:00, Kino Art, Brno
12. 04. - 20:00, Kino Pilotů, Praha

Ondřej Hudeček přiblíží tvůrčí metodu, kterou zvolil pro realizaci svého krátkého filmu Furiant, uvedeného na festivalech v Karlových Varech, Torontu a Sundance. Na filmu pracoval jako režisér, spoluautor scénáře, kameraman a střihač a ve svém semináři se zaměří především na koncept, kterým detailně převedl literární scénář do filmové podoby ještě před samotným natáčením. To mu v první řadě umožnilo realizovat produkčně náročný žánr historického filmu s minimem kompromisů a zároveň vytvořit koherentní celek, v němž každá jednotlivá složka a její důkladná tematická i formální promyšlenost slouží organickému celku.

Martin Ryšavý – AKTIVNÍ SCENÁRISTIKA S KAMEROU V RUCE

04. 05. - 20:00, Kino Art, Brno
11. 05. - 20:00, Kino Pilotů, Praha

Dokumentarista, spisovatel a také vedoucí katedry scenáristiky a dramaturgie FAMU Martin Ryšavý představí na základě ukázek práci na scénáři. Jak sám tvrdí: "Scenáristika není jenom psaní literárních scénářů. Lidé mají v hlavách ukryté různé představy a vize, někdy je stačí jen malinko pobídnout a sledovat, co se bude dít dál. Jenom popostrčíte zárodek příběhu a ten se pak bude koulet sám a nabalovat na sebe další události. Když se vám nebude líbit, jakým směrem se příběh ubírá, stačí mu dát další impuls a znova sledovat dění. Tohle může a asi má dělat scenárista, který nemusí mít jenom papír a tužku, stačí mu přeci kamera a lidi před ní, které může svým svérázným způsobem dorovnávat do příběhu." Martin Ryšavý, DOK.REVUE.

Martin Blažíček - EXPERIMENT JAKO METODA

31. 05. - 20:00, Kino Art, Brno
07. 06. - 20:00, Kino Pilotů, Praha

Může se zdát, že v současnosti žádná řemeslná pravidla ve filmu už neplatí. Anebo jich naopak platí příliš mnoho? Lze vytvořit experimentální film, když už bylo zdánlivě vše vyzkoušeno? V čem takový experiment spočívá? Seminář experimentálního filmu uvede různé tvůrčí postupy experimentování s obrazem na úrovni konceptu, natáčení, práce s nalezeným materiálem, střihu a postprodukce. Jako inspirace budou sloužit vybrané ukázky především současných filmů, které navazují na tradice avantgardy, filmového undergroundu a experimentálního filmu obecně a zároveň invenčním způsobem reagují na současný svět kolem sebe.
| Autor: Diana Tabakov | Vydáno dne 06. 04. 2016 | 4165 přečtení | Počet komentářů: 0 | Přidat komentář | Informační e-mail Vytisknout článek

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce. Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.

Web site powered by phpRS PHP Scripting Language MySQL Apache Web Server

blank